1. Šta je elektronska fiskalizacija?
Novi model fiskalizacije podrazumeva korišćenje elektronskog fiskalnog uređaja, putem kojeg će obveznik fiskalizacije moze izdavati fiskalni račun sa QR kodom. Elektronski fiskalni uređaj osim kase, može da bude i računar, tablet, mobilni telefon. Takođe, QR kod na svakom računu podrazumeva da kupci proizvoda, odnosno korisnici usluga, mogu da provere da li je njihov račun izdat u skladu sa zakonom.
2. Koji fiskalni uređaj da izaberem?
Odabir uređaja je vaša slobodna volja, ali ono što naše rešenje nudi je da ako u svom poslovnom prostoru (ordinaciji) već imate računar, laptop, onda samo birate softver, ne morate da uzmete uređaj. Sve što vam je neophodno uz naš softver je jedan mali “slip” termalni štampac na kojem ćete štampati račune u formi fiskalnog računa. Njihova cena je oko 60-70Eur na našem trzistu. Ovu vrstu hardvera i mi kao firma imamo u našoj ponudi a isti se može kupiti u bolje snadbevenim kompjuterskim radnjama.
3. Da li ću imati troškove pri prelasku na novi model fiskalizacije?
Troškove nemate, jer Rep. Srbija daje subvenciju svim poreskim obveznicima koji podležu fisklazizaciji i za novac koji dobiju (200Eur) ako imaju potrebu mogu da kupe uređaj ili ako u svojoj ordinaciji imaju laptop ili kompjuter onda pomenutu subvenciju mogu da iskoriste za neke druge stvari…
4. Da li je neophodno defiskalizovati stari fiskalni uređaj?
Ne nije, to se sve radi po automatizmu. Čim se pređete na novi model fiskalizacije, stara kasa se po automatizmu odjavljuje.
5. Ko treba da uradi prijavu poslovne jedinice, zahtev za subvenciju, i zahtev za bezbedonosni element?
To možete sami da uradite, ali ako se odlučite da koristote naše softversko rešenje to ćemo mi za vas uraditi, bez ikakve naknade. Svaki poreski obveznik prijavljuje svoju poslovnu jedinicu ali to možemo mi kao firma da završimo za vas.
6. Da li će mi neko pomoći da podesim novi uređaj i/ili softver za el. fiskalizaciju?
Da naravno. Sa naše strane obezbeđujemo detaljno uputstvo za rad, koje će korisnik dobiti oštampano i/ili na mail a takođe svaki naš budući korisnik dobiće i uputstvo u video formatu da može da pogleda kako nova fiskalna kasa funkcioniše.
Osim ovoga svim korisnica ce biti na raspolaganju dezurno tehnicko lice koje ce odgovarati na sve pozive a po potrebi izaci i na teren.
7. Da li postoji lista usluga?
U nasem softveru nalazi se i lista usluga u kojoj možete lako da menjate cene vaših usluga, menjate količinu, nazive i slično.
8. Da li u novi softver ili uređaj mogu da prebacim postojeće artikle iz stare kase?
Naravno, veoma jednostavno i lako. Sve stare artikle tj usluge koje se nalaze u staroj kasi jednostavno prebacujemo u novu kasu i to ćemo raditi mi za vas.
9. Da li u našem softveru ima mogućnost pregleda i slanja izvestaja knjigovođi po automatizmu?
Da, u našem softveru imate mogućnost pregleda izveštaja za željeni vremenski interval. Osim toga imate uvid i za odabrani vremenski interval i pregled koliki je bio promet po načinu plaćanja (kartica, IPS, gotovina, virman itd). Osim ovoga postoji i funckionalnost koju korisnik setuje tj da po automatizmu šalje izveštaj knjigovođi na mail i da više o tome sam vlasnik ne mora da razmišlja.
10. Da li mogu da kreiram račun ukucavanjem stare šifre artikla?
Naravno. Kroz naše softversko rešenje omogućeno je da vi kao korisnik možete da izaberete način rada sa ESIR-om (novom fiskalnom kasom). Podržano je da ako želite koristite moderan prikaz artikala/usluga za dodavanje na račun i/ili numerički prikaz kakav vam je sada poznat. Moderan prikaz omogućava korisnicima da mogu pritiskom na ikonicu na ekranu istu da dodaju na račun i na nov intuitivan i moderan način koriste fiskalnu kasu. Korišćenjem numeričke tastature korisite kasu na vec dobro poznat način a to je ukucavanjem interne šifre vaše usluge (koja vam je poznata) istu dodajte na račun i fiskalizujete vašu uslugu.
I jedan i drugi način rada je jednostavan i praktičan za rad.
11. Da li treba da brinem o zakonskim promenama koje se odnose na fiskalizaciju?
Ne, to sada radimo mi umesto vas. Mi smo u zakonskoj obavezi da sve nastale promene a koje se odnose na fiskalizaciju implementiramo u naše softversko rešenje. Na taj način vas uvek držimo “u toku” i sve će vam biti po automatizmu implementirano.
12. Da li treba da donosim uređaj kod vas na održavanje?
Ne, to mi radimo na daljinu. Mi vršimo kontrolu softvera i update istog. Nase e-fiskal softversko rešenje svakog dana proverava da li koristi poslednju verziju aplikacije. U slučaju da trebamo poboljšati verziju aplikacije, softver će sve to sam uraditi a neće uticati na vaš rad.
13. Ako u ordinaciji imam vise stomatologa, da li svi rade na istoj kasi?
Da, svi stomatolozi rade na istoj kasi, ali svi oni imaju odvojene korisničke naloge sa svojim šiframa i međusobno ne mogu da vide koliko je ko imao pacijenata, prometa i slično. Svaki stomatolog vidi samo svoje podatke i ničije drugo. Sve podatke sumarno može da vidi samo ovlašćeno lice delegirano za tu stomatološku ordinaciju. Takođe izveštaji koji treba da se pogledaju ili štampaju isključivo se mogu videti pojedinačno, drugim rečima poslovna privatnost zagarantovana.
14. Da li naša firma brine o vama i o softveru?
Naravno, mi u svakom tenutku vidimo da li je vaš softver “na mreži”, da li koristi poslednju verziju, da li je sve kako treba i slično. Ovaj monitoring se radi isključivo zbog unapređenja poslovne relacije.
15. Da li mogu iz kuće da pristupim izveštajima i analitici?
Naravno. Omogućili smo da korisnici mogu da se sa istim korisničkim podacima uloguju preko svog kućnog računara i da imaju uvid u poslovne aktivnosti svoje ordinacije.
16. Šta sve nas softver (EISR fiskalna kasa) može da radi?
Naš softver, bilo da je instaliran na android uređaju ili laptopu, računaru, može da: izdaje račune, predračune, avansne račune, kopije i refundacije računa. Može da šalje izveštaje knjigovođi, može da menja izgled (nov moderan sa ikonicama i/ili numerićki prikaz).
17. Da li imamo iskustva sa el. fiskalizacijom?
Da, naravno. Da ne zvučimo pretenciozno, ali mi smo firma koja već u ovom poslu posluje na drugom tržištu (Crna Gora) gde je el. fiskalizacija krenula 01.01.2021. tj skoro pre godinu dana i tamo smo stekli, za razliku od mnogih drugih firmi, jedno veliko i neprocenjivo iskustvo iz oblasti el. fiskalizacije.
18. Savet
Ako u vašem poslovnom prostoru imate kompjuter, laptop onda nemate potrebu da kupujete uređaj koji ima nač softver za fiskalizaciju, već uzmite naš softver za windows, kupite mali termalni printer a subvenciju iskoristite za druge stvari. Ako u poslovnom prostoru nemate pomenute uređaje (kompjuter, lap top), onda kupujete All-In-One uređaj (od nas) koji u sebi ima instaliran android softver za el. fiskalizaciju.